::  ::

 

صفحه نخست
ویتامین‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی، برای بدن ضروری‌اند

شنبه96/04/24

ویتامین‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی، برای بدن ضروری‌اند

منبع: همشهری آنلاین

بافت عضلانی از سن چهل سالگی به بعد، بافت عضلانی شروع به تحلیل رفتن می‌کند.

احتمال افزایش وزن در ما بیشتر می‌شود، علائم یائسگی به مرور در خانم‌ها خودنمایی می‌کند، خطر بیماری‌های مزمن مثل سرطان، بیماریهای قلبی و دیابت، افزایش پیدا می‌کند و همه اینها یعنی اینکه شیوه زندگی ما نیاز به اصلاحاتی دارد تا روند پیری و عواقب مرتبط با آن را کندتر کنیم

به گزارش آوای سلامت به نقل ازprevention یک راه حل این است که ویتامین‌هاو مواد مغذی ضروری را از طریق یک رژیم غذایی سالم در اختیار بدن قرار بدھیم. غذا در مقایسه با قرص‌هاو مکمل‌ها، منبع بسیار بهتری برای تامین نیاز بدن به ویتامینها و مواد مغذی است زیرا بهتر جذب بدن می‌شوند اما گاهینیز ممکن است که فرد به مکمل نیاز پیدا کند.

ویتامین ب ۱۲:بعد از چهل سالگی باید توجه بیشتری به ویتامین ب ۱۲ داشته باشیم. وجود این ویتامین برای عملکرد طبیعی خون و مغز ضروری است.

کلسیم:وجود کلسیم کافی به حفظ سلامت استخوان‌هادر سنین بالا کمک می‌کند. به علاوه، وجود کلسیم برای فعالیت سایر بخش‌ھای بدن مثل انقباض عضلات، عملکرد اعصاب و قلب و سایر واکنش‌ھای بیوشیمیایی مورد نیاز است و اگر کلسیم کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشد، بدن مجبور می‌شود که کلسیم را از روی استخوان‌ھا بر دارد و این کمبود را جبران کند.

ویتامین دی:این ویتامین از ما در برابر بسیاری از تغییرات ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. کمبود ویتامین دی با بروز دیابت، بیماریهای قلبی، ام اس و سرطانهای سینه و روده بزرگ و مقعد، در ارتباط است.

منیزیم:عمل کلیدی منیزیم، کمک به تنظیم فشار خون است که برای زنان بالای ۴٠ سال از اھمیت زیادی برخوردار است. کمبود منیزیم با بروز بیماری‌هایقلبی، دیابت و التهاب در ارتباط است.

پتاسیم:پتاسیم در ھر سنی، نقش کلیدی در تنظیم فشار خون دارد. تحقیقات نشان میدهد که دریافت پتاسیم در خانم‌هاییائسه، خطر سکته را کاهش میدهد.

امگا ٣:اسیدهای چرب امگا ٣ فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند و مخصوصا با بعضی از تغییرات منفی که با بالا رفتن سن در بدن ایجاد می‌شوند، در تضاد ھستند.

    پروبیوتیک‌ها:پروبیوتیک‌ها ، ویتامین یا ماده معدنی نیستند اما مصرف اونهابرای خانم‌های بالای ۴٠ سال ضروری است. پروبیوتیکها، در سلامتی دستگاه گوارش و کنترل وزن، نقش دارند و حتی خطر بروز بیماری‌هایقلبی، دیابت و سکته را کاهش می دهند.

http://hamshahrionline.ir/details/375987/Science/medical